|
if
- ühene valik
if (tingimus) tegevus;
Kui tingimus on
täidetud, sooritatakse tegevus. Tegevus
võib koosneda nii ühest lausest kui ka mitmest lausest
(sellisel juhul loomulikult kirjutatakse need laused looksulgude"{" ja "}" vahele)
if (tingumus) tegevus1; else tegevus 2;
Kui tingimus on
täidetud, sooritatakse tegevus1,
vastasel juhul sooritatakse tegevus2. Nii
tegevus1 kui tegevus2
võivad koosneda nii ühest kui ka mitmest lausest (sellisel
juhul loomulikult kirjutatakse need laused looksulgude"{" ja "}" vahele)
Näide
1
#include
<stdio.h>
int main (void)
{
//deklareerime
muutuja
int arv;
//täisarvu sisestamine
printf("Sisesta taisarv: ");
scanf("%d",&arv);
if(arv != 100)
{
printf("Sa ei sisestanud
100!!! :( \n");
printf("Sa sisestasid
%d\n", arv);
}
return 0;
}
Näide
2
#include
<stdio.h>
int main (void)
{
//deklareerime
muutuja
int arv;
//täisarvu sisestamine
printf("Sisesta taisarv: ");
scanf("%d",&arv);
if(arv == 100)
{
printf("Sa sisestasid 100!!! :) \n");
}
else
{
printf("Sa ei sisestanud
100... :( \n");
}
getchar();
return 0;
}
If
valiku puhul võib tingimusi olla ka rohkem kui kaks, neid
võib olla täpselt niipalju kui vaja:
if (tingimus1)
{
täidetavad
käsud;
}
else if
(tingimus2)
{
täidetavad
käsud;
}
else if
(tingimus3)
{
täidetavad
käsud;
}
...
}
else
{
kõikidel
muudel juhtudel täidetavad käsud;
}
switch
- mitmene valik
Juhul kui valikuid on
kolm või enam, on soovitav kasutada if valiku asemel hoopis mitmest
valikut switch:
switch(avaldis)
{
case
väärtus1: tegevus1;
break;
case väärtus2:
tegevus2;
break;
...
default: tegevusN
}
Iga tegevus
võib loomulikult koosneda nii ühest kui mitmest lausest;
viimasel juhul tuleb laused kindlasti kirjutada looksulgude "{" ja "}" vahele.
Switch töötab
järgmiselt:
- kontrollitakse
kas avaldise väärtuseks
on
väärtus1; kui jah, siis täidetakse tegevus1
kuni leitakse võtmesõna
break, millega lõpetatakse switch täitmine
- kui
avaldise
väärtus ei ole väärtus1, siis
kontrollitakse kas selle väärtus on väärtus2;
kui jah, siis täidetakse tegevus2 kuni
leitakse võtmesõna break,
millega lõpetatakse switch
täitmine
- juhul kui avaldise
väärtuseks ei ole ükski etteantud väärtustest,
täidetakse default tegevus.
Näide
#include
<stdio.h>
int main
(void)
{
//muutuja deklareerimine
int valik;
//menyy kuvamine
printf("Tee
oma valik\n\n");
printf("1
- PRINTIMINE\n");
printf("2 - FAILI SALVESTAMINE\n");
printf("3
- ANDMETE EKSPORTIMINE\n");
printf("0 - T88 L6PETAMINE\n\n");
//kasutaja sisestab valiku
scanf("%d",&valik);
//valiku
tulemuse kuvamine
switch(valik){
case 1: printf("Valisid
PRINTIMISE");
break;
case 2: printf("Valisid FAILI SALVESTAMISE");
break;
case 3: printf("Valisid
ANDMETE EKSPORTIMISE");
break;
case 0: printf("Valisid T88 LÕPETAMISE");
break;
default: printf("VIGA!!!
Sellist valikut ei ole");
}
return
0;
}
|