Muutujate deklareerimine

Kujutame ette olukord kus meil on vaja meelde jätta mingi väärtus. Olgu selleks väärtuseks näiteks 5. Jätame meelde veel ühe väärtuse - näiteks 2. Kui nüüd esimesele arvule peaks liitma1 ja tulemuse meelde jätma, siis oleks meil mälus väärtused 6 ja 2. Kui nüüd esimesest väärtuses lahutada teine siis saame tulemuseks 4 - jällegi üks väärtus mida meeles pidada.

Kirjeldatud olukorrale vastaks järgmised laused C keeles:


a = 5;
b = 2;
a = a + 1;
tulemus = a-1;

Seega võime öelda et muutuja on teatud osa mälust mida kasutame mingi väärtuse salvestamiseks. Täielik programm võiks välja näha nii:


#include <stdio.h>

int main(void)
{
//muutujate deklareerimine
int a, b, tulemus;

//arvutused ja väljastused
a = 5;
b = 2;
printf("\nEsimene arv on: %d\n",a);
printf("\nTeine arv on: %d\n",b);

a = a + 1;

tulemus = a-b;
printf("\n(%d)-b on: %d\n",a,b);

return 0;
}



Muutujate tüübid C-keeles:


Tüüp
Tüüpi nimi deklareerimisel
Täisarv
int, long, short
Ühest sümbolist
koosnev märkmuutuja
char
Sümbolite jadast
 koosnev märkmuutuja
e. tekstistring
char[sümbolite arv+1]
Murdarv
float, double

Põhjalikuma kirjelduse C-keelest kasutatavate muutujate tüüpide kohta leiad näiteks siit:
C++ Tutorial: 1.2, Variables. Data types. Constants.
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/tut1-2.html  [15.10.2011]


  • Täisarvude deklareerimine (näiteks aastanumber, vanus vms):

    int yksTaisArv;
    short teineTaisArv;
    long kolmasTaisArv;

  • Ühest sümbolist koosnev märkmuutuja (näiteks lihtsalt üks täht):

    char yksSymbol;

  • Sümbolite jadast koosnev märkmuutuja e. tekstistring (näiteks kellegi nimi vms):
chat symboliteJada[21];

NB! Tekstistringi deklareerimisel peab näidatud sümbolite arv alati olema ühe võrra suurem soovitud stringi pikkusest, kuna tekstistringi lõpus on kindlasti olemas nullbait
\0
  • Murdarvu deklareerimine:

    float yksMurdArv;
    double teineMurdArv;