Kujutame ette olukord
kus meil on vaja meelde jätta mingi väärtus. Olgu
selleks väärtuseks näiteks 5. Jätame meelde veel
ühe väärtuse - näiteks 2. Kui nüüd
esimesele arvule peaks liitma1 ja tulemuse meelde jätma, siis
oleks meil mälus väärtused 6 ja 2. Kui nüüd
esimesest väärtuses lahutada teine siis saame tulemuseks 4 -
jällegi üks väärtus mida meeles pidada. Kirjeldatud olukorrale vastaks järgmised laused C keeles: a = 5;
Seega
võime öelda et muutuja on teatud osa mälust mida
kasutame mingi väärtuse salvestamiseks. Täielik programm
võiks välja näha nii:b = 2; a = a + 1; tulemus = a-1; #include
<stdio.h>
int main(void) { //muutujate
deklareerimine
}int a, b, tulemus; //arvutused ja väljastused a = 5; b = 2; printf("\nEsimene arv on: %d\n",a); printf("\nTeine arv on: %d\n",b); a = a + 1; tulemus = a-b; printf("\n(%d)-b on: %d\n",a,b); return 0; Muutujate tüübid C-keeles:
Põhjalikuma kirjelduse C-keelest kasutatavate muutujate tüüpide kohta leiad näiteks siit: C++
Tutorial: 1.2, Variables. Data types. Constants.
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/tut1-2.html [15.10.2011]
chat
symboliteJada[21];
NB! Tekstistringi deklareerimisel peab näidatud sümbolite arv alati olema ühe võrra suurem soovitud stringi pikkusest, kuna tekstistringi lõpus on kindlasti olemas nullbait \0
|