Animatsiooni kaadrite tegemine

koll0

Animatsiooni (liikumise) jaoks on tarvis kaadreid, kus näidatakse liikumise erinevaid faase; olgu näiteks tarvis panna paremal näidatav tegelane kõndima.

Pildil on tegelane näidatud neljas suunas, seega tuleks iga suuna jaoks teha vähemalt 3 kaadrit - sammud mõlema jalaga ja paigal, seega kokku tuleks spriidileht, milles on 12 kaadrit.

Kaadrite loogiline paigutus võiks olla liikumised veergude kaupa, igas veerus üks liikumine, seega 3 rida, igas reas 4 kaadrit. Kaadrite paigutamisel veergudena (üksteise alla) on lihtsam kontrollida, et tegelase keha püsib paigal, ei kõigu paremale vasakule (sammumisel tegelikult see võiks veidi ette-taga kõikuda).

siia0

Teeme näitena siiapoole liikumise kaadrid, aluseks on siiapoole vaatav kujutis. Spriitide tegemisel peaks kaadrite mõõdud olema arvude 16 või 32 kordsed, kuna siin kaadrite kõrgus on 128px (sobib kaadri kõrguseks!), kuid kui kolli samm pole eriti pikk, võib kaadrite laiuse võtta väiksema, näiteks 96px. Kkaadri avamisel Gimp-is copy-paste abil jäetakse läbipaistev taust ära, seega tuleb kaadri (pildi kanvaa - mitte tegelase!) suurus ise määrata - 96x128px, tegelane keskel, ka 'layer Boundary Size' tuleb analoogiliselt muuta. Kui Gimp-i paljudest eri akendest koosnev ümbrus on võõras, võib menüüst "Windows-Single-window mode" valida. Kui pildil on caid üks tase (layer), ei näita Gimp läbipaistvust, sellepärast tuleb menyys 'Layers' valida 'Add Alpha Channel'.

koll0
Lisame siiapoole liikumise kaadrile alla veel 256 pikslit kahe uue kaadri jaoks ja kopeerime neisse tegelase; parem on lisada tegelased need eri tasemetel, siis on nende modifitseerimisel (sammuma panekul) kergem vältida juhuslikke vigu; anname tasemetele korrektsed nimed (kõrvaloleval pildil on tasemed 'paigal' ja 'Samm_paremaga' peidetud).


koll0
Sammu näitamiseks - vasaku jala jalalaba tõuseb ja liigub veidi väljapoole - modifitseerime jalalaba 'cage tool' abil; algul valime nelinurga jala ümber ja siis nihutame selle alumisi tippe, pärast nihutamist - 'Enter' p

Lõpuks liidame kõik tasemed ('Flatten image', pärast seda tuleb taas lisada Alfa kanal ja kustutada taust läbipaistvuse saamiseks) ja salvestame.

Mehikese oleku (still/walking) vahetamiseks klõpsa !