Animatsiooni kaadrite tegemine
Animatsiooni (liikumise) jaoks on tarvis kaadreid, kus näidatakse liikumise erinevaid faase; olgu näiteks tarvis panna paremal näidatav tegelane kõndima.
Pildil on tegelane näidatud neljas suunas, seega tuleks iga suuna jaoks teha vähemalt 3 kaadrit - sammud mõlema jalaga ja paigal, seega kokku tuleks spriidileht, milles on 12 kaadrit.
Kaadrite loogiline paigutus võiks olla liikumised veergude kaupa, igas veerus üks liikumine, seega 3 rida, igas reas 4 kaadrit. Kaadrite paigutamisel veergudena (üksteise alla) on lihtsam kontrollida, et tegelase keha püsib paigal, ei kõigu paremale vasakule (sammumisel tegelikult see võiks veidi ette-taga kõikuda).
Teeme näitena siiapoole liikumise kaadrid, aluseks on siiapoole vaatav kujutis. Spriitide tegemisel peaks kaadrite mõõdud olema arvude 16 või 32 kordsed, kuna siin kaadrite kõrgus on 128px (sobib kaadri kõrguseks!), kuid kui kolli samm pole eriti pikk, võib kaadrite laiuse võtta väiksema, näiteks 96px. Kkaadri avamisel Gimp-is copy-paste abil jäetakse läbipaistev taust ära, seega tuleb kaadri (pildi kanvaa - mitte tegelase!) suurus ise määrata - 96x128px, tegelane keskel, ka 'layer Boundary Size' tuleb analoogiliselt muuta. Kui Gimp-i paljudest eri akendest koosnev ümbrus on võõras, võib menüüst "Windows-Single-window mode" valida. Kui pildil on caid üks tase (layer), ei näita Gimp läbipaistvust, sellepärast tuleb menyys 'Layers' valida 'Add Alpha Channel'.
Mehikese oleku (still/walking) vahetamiseks klõpsa !