Küsimustik pädevusala kohta (vastava pädevusala juhile) 1. Palun piiritlege subjekt ehk pädevusala, keda või mida Te esindate/juhite. Selleks võib olla asutus tervikuna, tema osakond/struktuuriüksus, põhiprotsess või mingil muul alusel piiritletav (äri)süsteem. Antud aastakäigu tudengkond, kitsamalt antud erialal antud aastakäigu tudengkond, veel täpsemalt selle eriala päevaõppe tudengkond. 2. Mis on Teie pädevusala kui (äri)süsteemi tegevuse põhieesmärgiks? Kellele ja miks seda süsteemi vaja on? Palun sõnastage oma pädevusala missioonilause ja sellest tulenevad põhilised eesmärgid. Omandada valitud õppekava alusel võimalikult hea erialane haridus, mis hõlmab ka erialase suhtevõrgustikuga lõimumist. Teooria teadmised, praktilised oskused. 2.1. Palun sõnastage Teie pädevusala kui (äri)tegutseja kõik (äri)vastutused teiste pädevusalade ees (järgmise malli järgi: kes vastutab, kelle ees, mis asja, missuguse kvaliteedi või oleku eest – näiteks Kütja vastutab Omaniku ees kindlate Ruumide soovitud temperatuuri eest määratud aegadel). Tudeng vastutab dekanaadi ees semestri õpingukava õigeaegse ja tervikliku esitamise (deklareerimise) eest. Tudeng vastutab dekanaadi ees deklareeritud semestri õpingukava õigeaegse ja võimalikult täieliku täitmise eest. Tudeng vastutab kursuse õppejõu ees kursuse töö (projekti, kodutöö, jms) õigeaegse ja tervikliku esitamise eest. Tudeng peab praktika läbima, tudeng peab praktika aruandluse esitama praktikat haldavale instituudi töötajale. Tudeng vastutab juhendaja ees lõputöö koostamise / arendamise / esitamise eest. Tudeng (kui rühmajuht) vastutab õpperühma ürituste kokkuleppimise ja korralduse eest (aeg, koht, osalejad, teema, rollid). 2.2. Palun sõnastage (sama malli järgi) kõik teiste pädevusalade (äri)vastutused Teie pädevusala suhtes, ilma milleta Teie pädevusala vastutusi teiste ees ei ole võimalik täita. Õppekava eest vastutavad õppetool, [instituut], teaduskond ja ülikool tervikuna + Haridusministeerium. tüüpõpingukava eest vastutab instituut, teaduskond. ainekaardi eest vastutab antud aine / kursuse vastutav õppejõud + õppetooli juhataja + instituudi direktor; tunniplaani eest vastutab õppeosakond; õppejõu kontaktandmete kättesaadavuse eest vastutab õppejõud ise + ülikooli personaliosakond + õppejõu instituut; jne. Õppejõud vastutab ainekaardis kirjeldatud tudengile esitatud nõudmiste eest. Tudengi ees ÕISi eest vastutab ülikool (kitsamalt IT-osakond). Ülikooli ees ÕISi eest vastutab ÕISi arendaja. Õppejõud vastutab tudengite ees (ja ka instituudi ees) hindamise ürituste ja sündmuste kokkuleppimise, korraldamise ja teavitamise eest. 3. Millised protsessid Teie poolt nimetatud eesmärke toetavad s.t. palun nimetage Teie pädevusalal toimivad põhilised protsessid, mida Te jälgite, suunate või juhite. Õppimine ja õpetamine 3.1. Milliseid (äri)teenuseid Teie pädevusala pakub/osutab teistele (organisatsioonisisestele ja/või organisatsioonivälistele) pädevusaladele (milliseid teenuseid; kellele)? Võimaluse korras kasutage teenuste nimetamisel protsessinimesid (n. ’Lapse hoidmine’, mitte ’hoitud laps’). pakub tunnivälise ühisõppe korraldamist oma õpperühma tudengitele kaastudengi(te) õpetamine Praktika raames pakub tudeng firmale või asutusele oma omandatud teadmisi, oskusi, kontakte. Praktika raames tudeng vahendab firmast või asutusest ülikoolile uusi teadmisi, oskusi ja kontakte. 3.2. Milliseid teiste pädevusalade poolt pakutavaid (äri)teenuseid Teie pädevusala vajab (milliseid teenuseid; kellelt)? kaastudengite abil õppimine (kaastudengitelt); juhendajalt oleks vaja saada hüva nõu lõputöö osas; instituudilt (õppekava kureerivalt struktuuriüksuselt) oleks vaja saada soovitusi võimalike juhendajate kohta; 4. Millised on olulised objektid Teie pädevusalal, mille seisundit ja selle muutumist on Teil tarvis jälgida, samuti objektid, mille kohta Te ise informatsiooni loote või millega otseselt tegelete? õpperühma liikmed (tudengid) õppesemester (tähtajad) tüüpõpingukava tudengi õpingukava aine/kursus kursuse nõudmised / ülesanded / tööd / projektid / eksamid (kursuste) õppejõud õpperühma üritused 5. Palun kirjeldage Teie pädevusalal toimuvaid sündmusi, mille toimumisele Te peate reageerima mingi tegevuse teostamise või protsessi käivitamisega või mille toimumist on lihtsalt vaja registreerida. Punase joone tähtaeg, semestri algus, semestri lõpp, eksami algusaeg, jne. 6. Palun sõnastage oma tegevuse põhieesmärgid ja/või missioonilause antud pädevusala juhina. õpperühma (tinglik) rühmajuht: toetada õpperühma tudengeid (sh. ka iseennast) õppetöös, et võimalikult vähesed jätaksid õppetöö pooleli. 7. Palun nimetage oma põhitegevused antud pädevusala juhina (seejärel kontrollige, kas punktis 4 on loetletud kõik Teie põhitegevustega seotud olulised objektid). Rühmajuht peaks osalema tundides; Rühmajuht peaks salvestama infot ainete tähtaegade kohta; Rühmajuht peaks õpperühma tudengeid teavitama lähenevatest tähtaegadest, edastama infot lähenevate tähtaegade kohta; rühmajuht peaks oma õpperühma tudengeid teavitama (oma rühma) ühisüritustest; ... 8. Milliste tõsisemate probleemide ja piirangutega peate arvestama oma põhitegevuse läbiviimisel? Milline võiks olla Teie pädevusala arengut takistav tuumprobleem (tuumprobleemid?), mille lahendamisele projekteeritavast infosüsteemist võiks abi olla? Infopuudus millegi kohta; Kontaktipuudus; ajapuudus; ruumipuudus; erivahendite puudus (võrguühendus, tarkvaralitsentsid, jms.); Vastuoluline info (näiteks õppekava ja ainekaardi vahel); mingi protsess ei tööta; 9. Kellega (milliste pädevusaladega, nende juhtidega/esindajatega) Te suhtlete kõige tihedamini oma põhitegevuse läbiviimisel? Juhul, kui suhtlemine/koostöö on reglementeeritud, lisage palun ka vahetatavate sõnumitüüpide / dokumendinimetuste loetelu. Õppejõuga, tuutoriga, instituudi direktori abiga, dekanaadi töötajaga, juhendajaga, oma õpperühma teise tudengiga, ... 10. Siia kirjutage palun kõik oma pädevusala infovajadused ja soovid, mis eelnenud punktide alla ei mahtunud. 10a infovajadused 10b soovid