Tallinna Tehnikaülikooli elektriajamite ja jõuelektroonika instituudi ja Tallinna Trammi ja Trollibussikoondise ühistöös valmis trammi KT4 baasil energiasäästliku veoajamiga tramm nr 107.
Uue trammiajami energiatarve sama tüüpi (KT4) trammil on keskmiselt 1,25 kWh/km, mis on 48 % väiksem kui enne.
Uue ajami eelised: •Energiasääst •Suurem töökindlus •Väiksemad remondikulud •Sujuvam liikumine •Lihtne diagnostika
Juhtimissüsteemi projekteerimine
Veoajami riist- ja tarkvara töötasid välja doktorandid Jüri Joller, Madis Lehtla ning magistrand Andres Arukivi.
Teadusuuringutes osalesid ka professorid Tõnu Lehtla, Juhan Laugis ja dotsent Jaan Tomson.
Suure töö tegid ära bakalaureuse ja magistriüliõpilased: Sergei Prilutskihh, Hardi Hõimoja jt.
Töö jätkub järgnevate trammide ajamite rekonstrueerimisega.