TALLINNA ESIMENE ENERGIASÄÄSTLIK TRAMM

Tallinna Tehnikaülikooli elektriajamite ja jõuelektroonika instituudi ja Tallinna Trammi ja Trollibussikoondise ühistöös valmis trammi KT4 baasil energiasäästliku veoajamiga tramm nr 107.

Uue trammiajami energiatarve sama tüüpi (KT4) trammil on keskmiselt 1,25 kWh/km, mis on 48 % väiksem kui enne.

Uue ajami eelised: •Energiasääst •Suurem töökindlus •Väiksemad remondikulud •Sujuvam liikumine •Lihtne diagnostika

Tramm nr. 107 depoos

Väikesevõimsuseline ajamimakett


Juhtimissüsteemi projekteerimine


Ajami katsetamine trammipargi katsestendis

Esimesed katsetused trammis

Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Trammi ja Trollibussikoondise trammiesitlus 29.08.2000

Katsesõidud koormusega 11,3 tonni

Jõuploki paigaldamine trammi katusele

IGBT transistorploki koostamine

Veoajami riist- ja tarkvara töötasid välja doktorandid Jüri Joller, Madis Lehtla ning magistrand Andres Arukivi.
Teadusuuringutes osalesid ka professorid Tõnu Lehtla, Juhan Laugis ja dotsent Jaan Tomson.
Suure töö tegid ära bakalaureuse ja magistriüliõpilased: Sergei Prilutskihh, Hardi Hõimoja jt.

Uurimistöö tulemuste kontroll ja rakendus Tallinna Trammi ja Trollibussikoondises (TTTK) osutus võimalikuks tänu peadirektor hr. Juri Savitski,
Trammipargi direktori hr. Uno Heinvere ja peainseneri hr. Aare Rebase toetusele.
TTTK poolt aitasid projekti ellu viia Hillar Saarse, Valentin Kodi, Tõnu Jakobson jt.

Töö jätkub järgnevate trammide ajamite rekonstrueerimisega.